Haar eerste zwarte jurk …

Elke vrouw heeft een zwarte jurk nodig …

Een meisje van 12 ook ?

Gisteren had  Mariste haar eerste ‘grote’ kooroptreden.

De kleine meisjes worden groot en mogen meezingen met het grote koor.

Maar daarvoor had  ze zwarte geklede kleding nodig.

 

‘Ik heb liefst een jurk, mama.’

In de lente een zwarte jurk vinden, voor een meisje van 12, als een maatje small nog te groot is leek niet zo simpel.

 

Zelf maken dus maar …

Samen kozen we voor het patroon ‘Once Upon a Party’ van Ienemiene.

IMG_4946 (2)

Dat we in oktober al eens getest hadden.

IMG_4948.JPG

Ik kocht

Een zwart katoenen stofje van Soft cactus bij ‘Cas en Nina’

Een zwart voile stofje met vilten stipjes in ‘den depot’ .

IMG_4957 (2)

We kozen niet voor de tulpenrok zoals in het testmodel, maar voor een cirkelrok van de Ileana dress van Companie M.

En dochter koos een mouwtje uit SDHZ 2

IMG_4956

Enkele dagen later … dochter blij,

Ik zucht, de dunne voile stof was toch niet zo evident,

Ik ook blij … dochter kon schitteren in haar jurk op het podium.

3 gedachtes over “Haar eerste zwarte jurk …

  1. Mia zegt:

    Ik vind het een ‘absoluut-geslaagde-tiener-concert-feestjurk ‘ !
    Mijn kleindochter ( net iets jonger ; maar ouder in gedachten dan zij is) zou abrupt vallen voor de cirkelrok en de kanten bovenlaag.
    Mooi jurkidee om te onthouden tegen de tijd dat zij haar eerste optreden heeft.

    Like

Geef een reactie

