‘luie wijven’ glutenvrije bessentaart

We probeerden dit weekend de glutenvrije taartenbodem van Herta uit.

De taartbodem werd eerst 20 minuten voorgebakken op 180°.  Op de beschrijving van De bodem staat dit niet vermeld maar uit eerdere ervaringen kies ik er toch voor om dit te doen …

Voor degene dit geen fan zijn van dit ‘luie wijven deeg’ … je kan gerust zelf ook een taartbodem maken met glutenvrije bloem.  Alleen heb ik daar af en toe de tijd of de zin niet voor en dat is het handig dat deze taartbodems nu ook in glutenvrije versies bestaan.

Daarna vulde ik de bodem met vanillepudding  wel vers en zelf gemaakt …  maar pudding uit brik of blik zal ook wel lukken voor degene die het ‘luie wijven principe’ willen doortrekken.

 

Ik vulde de bodem met een laag pudding, een laagje bananen, nog een laagje pudding en daarna  terug 30 minuten in de oven op 175°.

WP_20160506_027

Daarna volgde een laag vers geklopte lactose vrije slagroom en blauwe bessen .

 Voor de slagroom  kan je het ‘luie wijven principe’ verder doortrekken … een spuitbus vol slagroom handig en snel. Alleen bestaat er nog geen lactose vrije versie en vind ik vers geklopte toch wel lekker, als ik dan ‘zondig’ dan doe ik het liever goed.

WP_20160506_028

En daarna …

smullen maar !!!

 

 

 

 

2 gedachtes over “‘luie wijven’ glutenvrije bessentaart

Geef een reactie

