haar superleuke cupcake jurk

Op facebook zag ik de mini telma van mamuskasew. Ik contacteerde haar met de vraag of deze jurk ook mooi paste voor jonge tienermeisjes en kreeg snel een mailtje terug dat het patroontje in verschillende maten getest was maar dat ik het ook nog eens mocht testen voor mijn dochter.

Ik kreeg het mooi verzorgde patroon toegestuurd en de uitgebreide handleiding via mail.

Een weekje later ging ik aan de slag. Onze dochter koos het mooie cupcake viscose – stofje dat ik vorig jaar voor mezelf kocht bij  mondepot. Maar dat in de kast was blijven liggen omdat ik twijfelde of het wel iets voor mij was.

Het stofje bleek al snel niet zo ideaal om dit jurkje voor een eerste keer uit te testen. Het stofje is redelijk glad en de jurk vraagt wel wat precisiewerk. Enkele onderdelen moest ik dus wel even lostornen omdat ze toch niet zo mooi zaten als in het prachtige voorbeeld van mamuskasew.   Maar het uiteindelijke resultaat viel in de smaak bij onze dochter.

Ze is super gelukkig met deze jurk, eindelijk een jurk voor een tiener zegt ze zelf, voor een echte jurkjes tiener.

Ik wou het zoompje nog lostornen en opnieuw doen want dat viel niet mooi. Ik heb het met biais afgewerkt maar bij dit fijne stofje zal gewoon afwerken het mooiste zijn.

Maar er was geen tijd meer om dat te doen want zaterdag was het jaarlijkse optreden van het jeugdmuziekatelier en deze jurk was de ideale jurk om op te treden.

 

En gisteren ging de jurk onmiddellijk terug aan …. en had ik een gewillige tienerdochter die best wel in de ‘mood’ was voor een zotte foto – shoot in haar lekkere zwierige jurk.

IMG_5706

Het patroon ligt al terug klaar want er is al een nieuw voorstel wit, met kant … helemaal in haar hoofd heeft ze het al klaar hoe haar volgende ‘telma jurk’ er uit moet zien. De zoom is nog niet losgemaakt want ze wou vandaag haar superjurk terug aan voor school. Dezelfde jurk drie dagen na elkaar aandoen … het is dus echt wel een Whaahjurk geworden want dat zie ik hier niet vaak gebeuren.

 

 

 

 

Zalig lekker zot doen oo een zalige zomerse zondag.

Opgroeien kan ook zo fijn zijn.

Bedankt om dit patroon te mogen testen … Mamuskasew. Zoals je ziet het is hier tienerproof.

Geef een reactie

