Ten huize van Emma en Mona

Op de blog van Emma en Mona las ik dat Griet workshops ging organiseren. Maar de start om in te schrijven viel hopeloos in mijn werkuren … en ik kan helaas niet even mailen tijdens mijn werk; dus had ik het maar laten passeren.

Tot op 13 juni de volgende oproep stond op Facebookpagina van Emma en Mona:

‘Iemand zin en tijd om nu zondag in Herzele een workshop te komen volgen? Er viel iemand af en nu heb ik een stoel vrij!’

En toen, kon ik als eerste reageren want ik was net even vrij op het moment dat dat bericht verscheen.

 

Vorige zondag trok ik dus met mijn naaimachine, patroonpapier, stof en naaidoos richting Herzele. (De dag ervoor ontdekte ik pas dat Herzele toch wat verder lag dan ik dacht … )

 

We werden gastvrij ontvangen door Griet en haar dochters.

We installeerden onze naaimachines en  begonnen onmiddellijk met het patroon van de pippa pants.

Een leuke short, snel klaar die je in katoen of in tricot kan maken. Onze dochter had een effen blauw tricotje van strass, gekocht bij mon depot, gekozen uit de kast. Naar mijn gevoel lijkt het meer een turnshort maar dochter vind hem leuk.

IMG_5854

Ik dacht hem thuis nog even ‘op te leuken’ met deze vos2952_1 van bambiblauw  die ik in de herfst voor haar bestelden. Maar deze viel nu niet meer in de smaak.

na het maken van een short was er nog tijd om een kaptrui te maken, maar deze had Griet maar tot maat 152 en dochter heeft maat 158 -164. Griet haalde het boek van urban style van Eva Maria  uit haar boekenkast en tekende het patroon de Oslo sweater over in maatje 158. Dit boek had mijn boekenkast nog niet gehaald omdat onze dochter de patronen op het eerste zicht niet zo leuk vond. Daar brengt deze trui vermoedelijk verandering in.

Ik maakte de trui met de sweaterstof Natthimmel van lillestof die ik kocht bij Cas en NinaLillestoff - sweat - Natthimmel

Het is een eenvoudige raglan trui maar deze zit haar als gegoten; alsof hij voor haar lichaam uitgetekend is.

 IMG_5859

 

 

Bedankt dames voor de gezellige namiddag.

Bedankt Griet voor deze fijne namiddag, de fijne babbels, de lekkere hapjes, de leuk gevulde goodie bag … en voor het glaasjes cava als afsluiter.

Het was fijn om je te ontmoeten en het was de afstand zeker waard en ik zal vermoedelijk nog wel eens tot daar komen.

 

 

 

 

5 gedachtes over “Ten huize van Emma en Mona

Geef een reactie

