Tienerproof truien, t shirts enzo

Enkele maanden geleden startte ik mijn zoektocht naar tienerproef patronen. De eerste reeks rond jurken vind je hier. We hebben onze zoektocht verdergezet … de jurkenlijst is al langer geworden.

In deze tweede reeks verzamelden dochter en ik leuke truien

e eerste t – shirt / top die hier ok was, … stond in knipmode nr 6 (juni 2016). Deze tip kreeg ik van iemand via facebook en het patroon is zalig … het model is vanaf 34 tot 54 … eenb eentje te groot hier maar ik verkleinde het patroon een beetje en toen paste het als gegoten

Een patroon zelf tekenen, of verkleinen, voor tips raad ik het nieuwe boek van knipmode aan …  momenteel is er nog een wedstrijd waardoor je het kan winnen.13697299_691223751043271_7813249889802882291_n (1)

De  De Omni tempore en de Sempersweater / tshirt van sofilantjes vallen ook wel in de smaak … Deze twee truien  kunnen ook verlengd worden tot een sweaterjurk . Deze patronen van sofilantjes vind je via deze link (# affliate link) in de zoekbalk kan je het patroon intypen of je kan gewoon zoeken bij de patronen Nederlandstalig of Engelstalig meisje of jongen

Het boek van Eva Maria   staat ondertussen toch in onze kast. De patronen vielen hier eerst niet in de smaak tot ik van een naai – middagje naaien bij Griet (Emma en Mona) thuis kwam met de Oslo – trui . De trui zit hier regelmatig in de was … dus hij is goed in gebruik

Op de blog van Eva Maria vonden we ondertussen nog een leuk bloesje  dat hier op deze lijst niet mag ontbreken.

Hemdblouses in alle vormen en ‘maten’ staan hier ook hoog aangeschreven; en een beetje retro valt zeker in de smaak. We verzamelde enkele … en vullen nog aan.

het eerste is van LMV en viel eerst niet in de smaak (roos stofje denk ik) het tweede vond ik ergens op facebook (weet helaas niet meer van wie) maar dergelijke bloesje worden hier graag gezien.

5 gedachtes over “Tienerproof truien, t shirts enzo

  1. lotusvijver zegt:

    Goeiemorgen ,
    Wellicht weet u dat ik ook begaan ben met tienerpatronen.
    Hebt u toevallig nog patronenlinks voor leuke bloesjes ? ( geweven stof ; geen t-shirts )
    Dat zou ik fijn vinden.
    Mvg
    Mia

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

