swingende cirkelrok … glamour swirlskirt

Samen met mijn dochter testen we het patroon ‘the Glamour Swirl ‘ van Lauren Ann Wernli. We hadden vooral plezier met het zwieren en zwaaien van de rok.

Zowel ik als Mariste zijn niet zo fan van lycrastof. Het is niet zo ons ding, dat blinkend stofje. Zij omdat het te hard blinkt, ik omdat ik me er ontzettend dik in vind.

Voor Mariste maakte ik nog een exemplaar in  tricot. Deze viel  beter in de smaak. Later ontdekte ik in een ‘online gesprek’ in de testgroep dat de ontwerpster van het patroon dit soort stof bedoelde, en dat ‘swimming lycra’ een optie was …  Ik had ondertussen wel half het net afgezocht naar leuke lycra. Amper vindbaar in onze buurt.

hier vind je  een lijst van webwinkels die leuke lycra stof verkopen (stretch fabric worldwide )…  De lijst bestaat vooral uit winkels in Australië, Uk en Us. Zij hebben wel ongelooflijk leuke, mooie bedrukte lycrastofjes (blinkende en niet blinkende). De verzendingskosten zijn helaas hoog. Ik ben zelf bezig om een lijst te maken van winkels met leuke lycra stoffen in Europa. Deze lijst volgt, dus (web)winkels geef maar een seintje.

We ‘ve tested the sewing pattern  ‘ Glamour Swirl ‘ van Lauren Ann Wernli . My daughter and I had a lot of fun with twirling and playing once the skirt was finished.  We both prefer the skirt in tricot / jerseyfabric.  We are no that keen on the shiny swimmingwear fabric, which we only can find in plain colors and no nice printsin Belgium. 

Lauren ann put a list of great places  to buy stretch fabric worldwide … specialy in Australië, Uk and Us; At thuis moment I am making my own list for Europe .

Voor al wie een duidelijk, eenvoudig en gratis patroon zoekt van cirkelrok voor tricot of voor lycra voor zichzelf of voor de kids … is dit zeker ideaal. Ook beginners kunnen hier vlot mee aan de slag. Wil je een Nederlandse vertaling … geef een seintje.

Are you searching for a solid pattern for an circle skirt  for kids or adults. You find it her for free and it is also ideal for beginners

WP_20160713_022 (2) En nu draaien maar …

let’s twirl …

5 gedachtes over “swingende cirkelrok … glamour swirlskirt

  1. Mia zegt:

    Heel zeker tienerproof : deze swingende skaterrok.
    Staat jouw dochter goed !
    Ik heb gekeken naar de patroonlink ; maar ik kwam bij een besloten FB-groepje terecht.
    Je hebt wellicht gelijk voor wat betreft de glibberige lycrastof…maar toch….vaak zitten er erg bruikbare motiefjes tussen.
    Ik kijk al uit naar je lijstje van de (web)winkels met lycra alhier.

    Like

Geef een reactie

