jurk just knot it deel 2

Ik maakte deze week voor onze dochter het patroon just knot it in maat 152 -158. De jurk valt enorm in de smaak en dochter had hem gisteren al een hele dag aan. ’s Avonds ontdekte ze een klein probleem.  Uitdoen ging niet zo goed en ze was bang dat haar mooi jurk zou scheuren.

IMG_7772

Aanpassen dus:

We vonden 2 opties:

2 knoopsgaten maken in de tailleband  en de sierknoopjes gebruiken als echte knopen

of

een kort rits vanaf de tailleband.

Dochter koos voor een rits en dat werd het ook. Ik tornde de tailleband en een stuk van de achternaad van de rok los en naaide een korte rits in de rok. Ritsen in naaien lukt me meestal vrij vlot. Maar deze heb ik drie keer in en uit gehaald. Ik wou dat ze echt mooi aansloot zowel onderaan als vanboven. …

Niet volledig gelukt onderaan, ik zie een klein hobbeltje, maar toch OK. een vierde keer losmaken zie ik niet meer zitten.

en voilà, dochter loopt terug rond in haar just knot it jurk.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

