mooie lycrastofjes – swimming lycra

Een tijdje geleden testte ik de swirl skirt van Lauren Ann. Zij heeft op haar blog een adressenlijst met leuke bedrukte lycrastof, maar deze zijn allemaal in Australië, Uk of US. De portkosten vind ik te hoog.

In België heb ik gezocht naar ‘4 way stretch’ lycra. Ik vond  alleen maar effe lycrastofjes in de volgende stoffenwinkels:

stof op zolder heeft enkele effe lycra stoffen. Ik probeerde er 2 uit en ze zijn van goede stevige kwaliteit.

Tijdens mijn zoektocht kreeg kreeg ik een foto van wild van stof via mail met de lycra stofjes die zij te koop hebben in hun winkel.

image-441741372

In Nederland was de keuze van bedrukte lycra stoffen groter.

Bij Bas Bastiaans vind je verschillende leuke bedrukte lycra stoffen. Helaas was de winkel gesloten toen ik met mijn zoektocht bezig was.

 

De winkel / webshop kantjeboordje in Amsterdam heeft een hele reeks leuke lycra stoffen.

 

Degelijke badstof in effe tinten vind je in Nederland ook bij stof nodig, en bij rijs textiles

 

In Duitsland vind je  effe lycrastof  in de stoffenshop en bij stoffen.net vind je allerlei bedrukte en effe lycrastof

 

Ook nog een interessante: bij spoonflower.com in US kan je verschillende leuk bedrukte stoffen kopen in lycra.

De verzendingskosten zijn natuurlijk een stuk duurder maar  op geregelde tijdstippen verzenden ze gratis (ook buiten US). Verder kan je bij hen ook je eigen stof laten bedrukken.

 

Tijdens mijn zoektocht naar lycra stoffen en naar het zelf drukken van stoffen kwam ik op een dag terecht op de website van manelprints.  Hier vind je zeer mooi ecologische badpakstoffen. Ik hoop dat er nog meerdere leuke ontwerpen komen. ik volg het in elk geval op.

29822d_22a25b6440604c66810a3f978162bddc-mv2_d_2336_2334_s_229822d_211a601da09c47279cebbec04077ab03-mv2

 

 

 

 

9 gedachtes over “mooie lycrastofjes – swimming lycra

  1. tante ann zegt:

    Spoonflower verzendt ook uit Berlijn als je met creditcard betaalt (als je met Paypal betaalt, wordt het nog vanuit Amerika verzonden). Dwz dat je ook geen douanekosten hebt.

    Like

  2. lotusvijver zegt:

    Fijn dat je deze lijst met ons deelt !
    Ik ben ervan overtuigd dat er hier en daar toch nog 4way stretch lycra te koop is….zo heb ik er nog gekocht bij Verkempinck (Oostende) ; maar ik denk niet dat het tot hun standaard assortiment behoort.

    Like

Geef een reactie

