Pippa pants … in de herfst

De shorten zijn ondertussen al bijna naar de zolderkamer verhuist om plaats te maken voor de herfstkleding … ja die komt er echt wel aan. Toch heb ik deze week het pippa pants patroon van Griet / emma en mona nog een keer voor de dag gehaald.

Op een naai – dagje bij Griet maakte ik al een blauwe turnshort voor onze dochter want die van vorig jaar werd echt wel te klein (ze droeg hem immers al 3 jaar en de groeispurt die zich ingezet heeft rond haar 12j blijkt nu niet meer te stoppen).

IMG_5854

zo gezegd zo gedaan … dat was al in orde, dacht ik.

Tot dochter week 2 thuis kwam … mama ik denk dat we eigenlijk een zwarte short nodig hebben voor turnen dit jaar.  Of een legging, maar geen losse want die zakt af als we handstand moeten doen.  Enkele leggings liggen wel in haar kast maar dochter had toch graag een short. Of ik er éne wou maken, maar de pijpen mochten een beetje smaller en korter zijn dan de blauwe short.  Ik had inderdaad de pijpen van de blauwe short wat langer gemaakt.

Enkele dagen later ging ik naar den depot voor een stofje voor mezelf en daar zag ik een zalig zacht zwart viscose tricotje liggen;

5b7d2a6c371230d27322d4a3fd368de87400f954  Ik nam een metertje mee en toen ik thuis kwam merkte ik dat het metertje ruim gemeten was, zelfs na een wasbeurt, was het nog 125 cm  (dankjewel Sophie). Dus vroeg ik ’s avonds aan onze dochter of één van haar vriendinnen ook nog een short nodig. Als ik dan toch bezig ben …

Zo gezegd, weer zo gedaan … ware het niet dat de stof opzij gelegd werd omdat er enkele leuke testpatronen binnenkwamen die ik met plezier voorrang gaf.

 

Deze week dan toch maar aan de short begonnen.  Hij was bijna af toen ons meisje thuis kwam … mama ik heb weer een bloedneus gehad, na de turnles … ja de dochter blijft er kalm onder, ze is dit al gewoon sinds ze kleuter is en weet goed wat ze moet doen bij een bloedneus … vriendinnen schieten soms meer in paniek.

Zou het toch niet handig zijn om zakjes te maken in de turnshort … voor een zakdoek;  één is genoeg hoor.

Zo gezegd, zo gedaan … eerst dacht ik een zakje bovenop te naaien … maar ik zag een beetje op tegen het gepruts.

14495368_727284704103842_2602718369218444865_n

Dus haalde ik vrijdagavond één van de zijpanden half los … een overlockte naad, dat gaat nog wel, maar een gestikte tricot naad, evenveel gepruts eigenlijk.

14495522_727265004105812_8656904469553844350_n

Zaterdagvoormiddag verder geprutst, de zakken er in genaaid, shortjes verder afgewerkt en daar lagen ze, toen dochter thuis kwam van het zangkoor. Twee mooie zwarte turnshorten met zakje en al.

14457476_727263710772608_7599920708884941871_n

Ze is er blij mee … en vriendin hopelijk  donderdag ook bij de turnles.

En het stofje is zo super – zacht … daar mag je ook nog een jurk in maken hoor mama … ik maak een (onzichtbaar) vreugdesprongetje want ik vind het super dat ik nog mag naaien voor mijn dertienjarig meisje.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 gedachtes over “Pippa pants … in de herfst

Geef een reactie

