cute … het mag hier nog

Ik kocht dit stofje vorige lente bij den depot in Heist op den Berg. Onze dochter zag deze op de website en vond hem wel ‘cute’. Hij bleef liggen in de stoffenkast, we vonden niet het geschikte patroon en toen werd het zomer.

En zwart in de zomer … te warm vond dochter.

img_9255-kopie

De herfst begon … het stofje kwam terug te voorschijn. Zo een jurk zoals die van jou wil ik er wel in zei ze, toen ik thuis kwam van de winkel met een nieuwe jurk voor mezelf.

Ik dacht eerst zelf het patroon na te tekenen, maar ging toch maar even op zoek in mijn boeken en tijdschriften of ik geen gelijked patroon vond. Ik herinnerde me plots terug al de aanpassingen aan de ‘zelf getekende’   feestjurk van scuba.

Ik vond volgende patroon              kn1502-36-51      in knippie april – mei 2015.

Dit model was ok en een rits mocht ook vanachter zoals in het patroon, hoewel dit niet echt nodig was voor dit stofje, maar het staat wel leuk die witte rits tussen de witte poesjes. De rok moest wel een 3/4 cirkelrok worden … want een volledige cirkelrok is vervelend met de fiets.

Ik hertekende  het rok – gedeelte naar 3/4 ipv 4/4 cirkel.

img_9263-kopie

De jurk was bijna af, paste mooi maar kwam toch wel erg kort. Dochter heeft lange benen  en het ziet er naar uit dat ze nog niet direct gaat stoppen met groeien (heeft ze zeker niet van mij geërfd).

Een tailleband ertussen zoals bij mijn scubajurk. Ok, dat lukte wel, rok en bovenstuk terug uit elkaar halen en tailleband er tussen zetten.

img_9261-kopie

We vinden hem zelfs mooier met de band er tussen want nu staan er geen afgebroken poezenkopjes tegen elkaar.

img_9270-kopieBijpassende nieuwe laarzen en  cardigan en een zwarte kousenbroek … en klaar om ‘cute’ naar school te gaan;

Het mag wel vind ze … de nieuwe ‘cute’ heeft ook iets van stoer en lef en een eigen stijl durven ontwikkelen. En de complimentjes bleven niet uit.

 

 

2 gedachtes over “cute … het mag hier nog

Geef een reactie

