bloesjes in katoen … tienerproof of niet

Onze dochter houdt van bloesje, bloesje met korte mouwen, bloesjes met kraagjes, bloesjes met kant … af en toe vindt ze een mooie in de winkel maar vaak is het net niet dat wat ze wil. Dus gingen we maar op zoek naar patronen, patronen van leuke bloesjes die ook wel tienerproof zijn. Elk patroon hier onder wordt gevolgd door de (ongezoute of ongezoete) mening van dochter … mijn mening laten we achterwege op dit moment.

De beatrix top  een online pdf patroon van made by Rae die ik tijdens onze bloezen zoektocht tegenkwam.

‘Ik twijfel een beetje of dit wel een leuk model is voor mij, op dit moment niet echt mijn ding’

 

De oakridge blouse , een bloes met knopenpad van sewaholic

‘Deze vind ik wel mooi, vooral die zonder strik … ‘

 

De mimi bloes uit het boek ‘love at first stitch’; dit boek ligt al een tijdje in onze kast … ik kocht hem enkele jaren geleden omdat ik er zelf wel enkele leuke patronen in vond … en ook ideaal voor dochter de volgende jaren.

‘De mimi bloes vind ik wel mooi, die mag wel op mijn lijstje om te maken………’

 

De alma blouse, een online pdf patroon van sewaholic

‘Deze vind ik alle drie wel leuk, leuke details … ‘

1204_sewaholic_alma_envelope_front__66645-1411685199-1280-1280 isewaholic-patterns

 

De trop top, een patroon van Ivanne S met heel veel mogelijkheden … dit online patroon kocht ik vorige zomer om een t shirt te maken voor dochter. Het patroon is in de kast gebleven omdat ik aan de slag ging met een ander patroon. Ik vermoed dat dit patroon niet lang meer in de kast zal blijven liggen toen ik dochter haar reactie zag was dat wel duidelijk.

241830c2e880b5d1628bd1e356a3ea20                                                                                                                        ‘ Dit is mijn lievelingspatroon, zo mooi, deze wil ik wel heel erg graag … SUPER’

de trop top, versie van ‘sew la jupe’

en een  leuk mouwdetail … ‘ dit vind ik maar niets hoor mama’

876183f06502d3d104ac7d4673bc9aee

 

Enkele bloezen uit het tijdschrift knippie

‘De lange hemdsbloes is misschien wel leuk, maar ik twijfel nog,  … de andere bloezen uit knippie zijn niet zo mijn ding.’

 

:

 

De frivole blouse en de blouse en de rechte jurk hack uit het boek matching outfits, matching outfits van Eef Theys (blog Eulala c’est chic)vond ik ook ook wel interessant: maar meningen kunnen verschillen.

‘De derde bloes vind ik helemaal niet mooi, de ander bloes wel maar niet met die vleugeltjes op de mouwen, dat zie ik niet graag’

 

 

De sorbetto top gratis patroon van Colette patterns ahr0ccuzqsuyriuyrjquynauymxvz3nwb3quy29tjtjglxlkawcyadzsedbvjtjgvllqdut5dfpcykklmkzbqufbqufbqvbyayuyrnqzr3lioer3cddnjtjgczqwmcuyrjiwmtutmdmtmdglmkixny4xmc40ni5qcgc

‘Deze top vind ik  mooi, leuk voor op een jeansbroek of een short. Deze mag je maken in de zomer’

 

De bloesjes uit girly style wardrobe … dit boekje kocht ik enkele jaren geleden, maar is in de kast blijven liggen, de patronen zijn maar tot maat 10y maar hier kunnen we nog wel wat mee omdat ze nogal loszitten zijn.

‘Het eerste bloesje vind ik wel leuk om als vestje over iets aan te doen … ja mag er wel bij’

 

Het bloesje uit het boek little miss y’s. Dit boek kocht ik dit jaar, echte leuke patronen jaren 60 stijl, dochter vindt het een superleuk boek om in te kijken.

‘Ja, leuk bloesje , mag je ook wel maken’

 

 

Precious, het bloesje met ingewerkte kraag uit Remi en Cosette for teens van Valerie Boone. dit boek ligt al enkele jaren in de kast. Ik vind hem wel leuk maar er is nog niets uit gemaakt.

 

‘Ik weet het niet goed met deze bloes, een misschien. Ik moet eens in het boek kijken denk ik.’

Zo dit is onze eerste lading, er volgen er nog … ik denk dat ik mag beginnen naaien nu.

Eerst een stapeltje dunne stofjes gaan kopen  en beginnen met bloesjes maken samen met dochter … wordt dus vervolgd

p1000583

 

4 gedachtes over “bloesjes in katoen … tienerproof of niet

Geef een reactie

