We gaan op weekend en we nemen mee onze ETHAN – tas

Ethan is  het  patroon van een tas van De stoffengalerij

Sabrina zocht enkele weken geleden  testers om haar tas nog een keer te testen; Het was een tijdje geleden dat ik nog eens een tas maakte, maar wat heb ik er weer van genoten. Er ligt ondertussen al een derde stofje klaar voor een tas voor dochter en  een voor de man is er een stofje besteld.

Ethan is een sporttas, een weekendtas met rits en een zakje vooraan … ik  maakte mijn eerste versie in een goedkoop stofje van veritas, dat al lang in mijn stoffenkast lag.

De patroon zit handig in elkaar en de uitleg is duidelijk … en de tas is makkelijk te maken in 1 dag (super toch als je snel een tas nodig hebt)

Na mijn eerste tas hand ik de smaak dus terug te pakken in het maken van tassen … de tweede is ondertussen ook al af en de rest volgt de volgende weken (eerst nog enkele jurken afmaken).

 

Voor mijn eerste tas gebruikte ik stuk een vlieseline die nog in mijn kast lag, deze was een beetje dunner dan de vlieseline die in het patroon gebruikt wordt. wil je een stevigere tas gebruik je dus best vlieseline H640 en vlieseline H250

 

16938565_815682315264080_8184804733419342477_n

Meer tassen zien … neem  een kijkje bij de volgende bloggers:

MamaSa
Hutsepruts
Biebiezonder
Molemieke
Naadjes en draadjes
Stokstaartje doet het zo

Het patroon is exclusief te verkrijgen op www.destoffengalerij.be
En voor wie snel is: tot morgen krijg je het patroon GRATIS in je mailbox bij een bestelling van minstens 75€.
Meer info over het patroon vind je hier

 

 

Een gedachte over “We gaan op weekend en we nemen mee onze ETHAN – tas

Geef een reactie

