Moeder – dochtermomentjes

Op woensdagmiddag probeer ik regelmatig een lekkere gv dessert of lunch voor onze dochter te maken.

Sinds november 2015 eet ze op advies van onze arts glutenvrij. Dit was in begin zeker niet altijd evident als jong meisje, bij de start van het 1e middelbaar.

Ook wij als ouders moesten wennen en op zoek gaan naar wat wel en niet mocht gegeten worden. Ondertussen zijn we meer en meer thuis geworden in gv producten en recepten en heeft dochter haar eigen gv kast.

Toch is het nog steeds niet altijd even makkelijk, denk aan restaurants, vrienden bezoeken, familie, op vakantie, op kamp … en dat net op een leeftijd dat je graag meer zelfstandig wil worden met vriendinnen een broodje wil gaan eten na de examens …

En dan kan ik dagelijks alleen maar vol bewondering en trots toe kijken hoe onze dochter dat zo volhoud,  zo plichtsbewust zorg draagt voor zichzelf , voor haar gezondheid, … enorm fier ben ik dan op haar.

Dus probeer ik met plezier haar af en toe te verassen met een lekkere verwennerij.

20170315_120045

Vandaag maakte ik een bananen – chocoladecake. Ik experimenteerde een beetje met wat ik in mijn gv bakkast vond.13000131_609395142559466_4360255543586653460_n

En bedacht het volgende eenvoudig recept:

Meng volgende ingrediënten in 1 keer in een blunder of keukenrobot (ik hou af en toe van simpel) en giet het daarna in een cakevorm

40 gram bananenbloem

60 gram gierstbloem

25 gram gierst of rijstvlokken

4 eieren

4 rijpe bananen

1 el Esdoornsiroop

1 el gv bakpoeder

Handjevol chocolade vlokjes of noten

Bak ongeveer 30 – 40 minuten op 200 graden

20170315_120054

Toen de cake uit de oven kwam vond ik dat ze nog iets meer mocht hebben (af en toe super verwennen mag). Ik smolt 2 zwarte chocoladefiguren in een scheut lactosevrij room en goot deze over de cake

En hiervoor doe ik dit met veel plezier … ons zalig moeder – dochtermoment… en we laten nog wel een stukje over hoor  voor de man des huis.

Geef een reactie

