Ladies in the Sahara … top, tuniek, jurk

Een tijdje geleden kocht ik voor onze tienerdochter het patroon Sahara top and dress van Bella sunshine design omdat ik zo een prachtige versies zag van de testers. Het patroon kreeg een plaatsje in de kast … wegens (jullie kunnen het al raden) te veel patronen die klaar liggen.

Enkele weken geleden zag ik een oproep om het Sahara top and dress patroon te testen voor volwassenen … dus ik tekende er op in (een beetje tijd vinden moest wel lukken).

Het is een zalig snel te maken patroon voor tricot. Een topversie, tuniek versie en jurk versie met 3 soorten mouwen in maatjes 0 tot 20 met een optie voor aanpassingen voor grotere borsten (full bust adjustments).

Screen-Shot-2016-07-14-at-11.03.45-AM

Ik maakte zelf de topversie met korte mouwen in een stofje dat al een tijdje in mijn kast lag.

IMG_0730

het bovenstukje wordt gevoerd en dit zorgt ervoor dat het zalig past.

De halsuitsnijding is er in 2 versies een diepere en gewone uitsnijding. Ik maakte een gewone uitsnijding maar ik zag verschillende  leuke versies met een diepe uitsnijding.

Het rokdeel is een cirkelrok en bestaat in verschillende lengtes. Ik koos voor de korte optie om de top te kunnen dragen op smalle rokjes en broeken.

Mijn volgend stofje ligt al klaar om een langere versie te maken en deze Sahara top ligt al in de wasmand … dus ze zal veel gedragen worden daar ben ik zeker van.

Deze week is the sahara top en dress hier te koop voor 6,50dollar in plaats van 9,95. Een koopje voor een patroon met veel opties en mogelijkheden (affliate link)

17862355_838853546280290_5103526268047120213_n

8 gedachtes over “Ladies in the Sahara … top, tuniek, jurk

    • Anja zegt:

      Er zit ook een jurkversie bij. Die volgt later. Ik was ook niet zo een peplumfan maar deze zit als gegoten. Ik wil hem niet meer uitdoen. Wat een perfect patroon toch kan doen.

      Like

Geef een reactie

