Instant vrolijk gevoel … Let’s stick together

Het idee van Marjolein Van Laere van de blog flaflinko om een groep op te richten  met  leuke ‘naai uitdagingen’ sprak me wel aan, dus ik zei ‘ja’ op haar oproep.

Nu ik mijn eerste blog rond de eerste uitdaging van ‘let’s stick toegether’ begin te schrijven vind ik het toch wel spannend. Ik naai al wel heel wat jaren (gestart bij de geboorte van onze dochter,  rond haar 5 jaar een tijdje gestopt en  enkele jaren geleden terug opgepakt ) maar bloggen doe ik nog niet lang en dat blijf ik spannend vinden.

Ik was zelf niet van plan om een blog te starten maar dochter kwam een jaartje geleden met dit idee op de proppen. Een blog van / voor ons tweetjes … en hoewel ik op dit moment de meest blogjes schrijf is dochterlief toch wel mijn  motivator om dit te doen … want ik naai super-graag voor haar.

Maar voor de eerst challenge van let’s stick together naaide ik toch niets voor haar … maar voor mijn kleine achternichtje.

Ze is net 2 geworden maar had nog een geboortecadeautje te goed en buiten de maatjes en een jurk met kraagje als voorbeeld mocht ik maken wat ik wou.

De challenge was dus ideaal: een patroon  uit je kast en een ‘zomers’ stofje dat al meer dan een jaar in je kast ligt.

Het patroon the-ileana-dress van compagnie m lag al enkele jaren in de kast.  Ik kreeg het cadeau voor het proeftesten van de nina rok en cullotte voor onze dochter.   De ileana dress is een zomers jurkje met veel mogelijkheden.  Ik koos voor de optie met gewone bodice met een peter pan kraag en rits achteraan en een cirkelrok.

IMG_0853

Een stofje vinden in mijn stoffenkast dat kon geen probleem zijn … genoeg stofjes die al een jaar, of langer,  klaar liggen voor het één of ander project.  Samen met dochter koos ik enkele leuke stofjes … en  werd meteen weer verliefd op dit stofje van soft cactus. Het stofje Little daisy oranje kocht ik twee jaar geleden voor onze dochter. Ik werd instant vrolijk van deze stof toen ik het in de winkel zag en nu ik het weer uit mijn kast haalde kwam dit vrolijk gevoel direct terug …

Zalig toch wat een stofje kan doen met een mens.

0000250_little-daisy-m-orange_300

En wat is er leuker voor een tweejarige meisje  dan een zomers zwier jurkje in een stofje dat een instant  vrolijk gevoel oproept ….

Voor het kraagje wou ik een ander stofje gebruiken.  Ik twijfelde tussen een andere oranje tint, roze of wit.

Dochter is erg goed in kleuren combineren, dus ik nam haar mee naar onze favoriete stoffenwinkel (om de hoek, bij wijze van spreken) huis van katoen en liet dochter de beste combinatie selecteren

Ze is er in geslaagd vind ik.

IMG_0857.JPG

Al het materiaal was aanwezig, het patroon werd geprint en ik kon aan de slag gaan. Ongelooflijk, zo lang geleden dat ik nog zo een klein jurkje maakte.   Ik stond stomverbaasd dat het patroon van een cirkelrok maatje 2j maar zo weinig stof nodig had.

Ook dochter stond er naar te kijken en zei

‘Voor mijn jurken heb je al wel wat meer stof nodig hé’

Inderdaad maar ik koop met plezier meer stof voor een tienerdochter die wat mama voor haar naait fantastisch vind hoor.

IMG_0852

Deze jurk maken vond ik zalig, het ging snel, het is een superleuk patroon en de stofjes van soft cactus zijn aangenaam om mee te werken.

De afwerking met een bias aan de binnenkant leerde ik al een tijd geleden via de patronen van compagnie m … ik vind het een super mooie en nette afwerking voor een cirkelrok

Een ‘aan – foto’ is nog niet bij mij geraakt, maar deze foto geeft toch al een idee. Ik hoop dat de 2 jarige meid er blij mee is.

IMG_0851

 

Challenges geslaagd … op naar de volgende, ik heb er zin in.

deelnemende bloggers aan deze challenge:

Flaflinko Mamadammeke Wollebol Stokstaartje doet het zo196Woohoo by Davina – Els Somers (gastblogt bij Davina) – FrullemiekeNaaiz Just DelphineLilliepawillieWilwarin Made With LoveBilsonTante FeeVoor Milo

12 gedachtes over “Instant vrolijk gevoel … Let’s stick together

Geef een reactie

