Ik daag mezelf uit …

Ik probeer mezelf wat uit te dagen de laatste tijd met deze blog … naaien voor mezelf geen probleem, maar hierover bloggen vind ik tot nu minder evident … vooral die foto’s laten maken, ik sta  meestal liever achter het fototoestel.

Vorige maand, bij de start van ons tweede blogjaar, beet ik de spits af met mijn verhaal van mijn ‘alice pleated dress’, en van de ‘sahara dress’ best spannend maar de reacties achteraf gaven me moed om verder te gaan. Waarvoor dank aan mijn ‘life’ aanmoedigers en mijn blogvolgers.

Mijn uitdaging is om in dit tweede blogjaar minstens 1 maal per maand een blogje te schrijven over een kledingstuk voor mezelf. mezelf een beetje te laten zien …

Ik testte enkele weken geleden de volwassenen versie ‘latona dress‘ van the eli monsters  want ik vond de rug zo mooi. Het patroon bestaat in een kinderversie en in een tiener volwassen versie.

TheLatonaDressAdult

Uit voorzorgsmaatregelen (zie mijn verhaal van ‘the alice pleated’ ) maakte ik eerst een bovenstukje in  proefstof.  Deze was wat te groot op de rug …

Na de nodige aanpassingen kon ik aan de slag met mijn gekozen stofje … Een stevig katoentje ‘vlekjes zwart wit’  dat ik een tijdje geleden kocht in de webwinkel het leerke.

02fad9ff27485d9883f00fece155e012587f2197

Het patroon bestaat uit een bovenstuk met een rugdeel met een dubbel vals knopenpat. Het  voorbeeld van Eli monsters is met  14 of 22 kleine knopen gemaakt. Voor deze eerste versie koos ik om een beperkter aantal grote knopen te gebruiken.  Ik koos voor een leuk accent knoopje met boem tegen de zwarte stof.  Mijn volgende versie wil ik toch wel uitproberen met kleine knoopjes omdat het zo leuk is … dit is de foto van de patroonontwerpster zelf met 14 knopen en mijn versie met 8 knopen.

Het bovenstuk is volledig gevoerd en voorzien van borstnepen. Het kinderpatroon kan openen en sluiten met de het rugpand. Als volwassene heb je niet altijd iemand die je knoopjes achteraan kan dichtdoen, daarom is in dit patroon een blinde rits verwerkt onder de arm.

IMG_1275b

Het rokgedeelte is een eenvoudige gefronste rok zonder voering waar de rits een stukje in doorloopt.

Ik voel mezelf heel goed in deze jurk,  ik maakte de jurk  7 cm korter dan het patroon. Als ik nu de foto’s zie denk ik dat ik hem nog een beetje ga inkorten.

Het patroon is deze week in promotie en het is hier verkrijgbaar: latona dress van the eli monsters voor 5$

5 gedachtes over “Ik daag mezelf uit …

Geef een reactie

