Off shoulder romper of blote schouder jumpsuit, maal 2

Ik testte voor het eerst een patroon van Suzanne Winter van Winter wear designs: the off shoulder romper, een blote schouder jumpsuit … of hoe zullen we het noemen.

Het eerste patroon is een kinder / tienerpatroon en dochterlief past er nog in; een maat 14 bovenaan, een 12 op de taille, een 16 op de heupen … een beetje tekenen over de patroon lijnen en dan  we hehebben een perfecte patroon …

Een tricot stofje halen (want ze wou graag een effe donkerblauw of zwart), patroondelen knippen en in elkaar zetten …

Dochter voelt zich er goed in en het past perfect

Het patroon bevat ook een jurk optie … eigenlijk nog eenvoudiger om te maken dan de shortversie.

Het rokje bestaat immers uit twee rechte lappen stof die gefronst worden in de taille.  Dochterlief koos hiervoor een stukje stof uit mijn kast (check weer eentje minder)

Het patroon viel zo in de smaak bij de testers dat de vraag naar een volwassenen patroon al snel gesteld werd. De test periode verder.

Eerst de romperversie … ik twijfelde of dit wel iets voor mij was (maw of ik mezelf niet te dik zou voelen in die ‘jumpsuit, ik wou er nooit eerder één maken maar dit patroon leek zo leuk te zitten)

IMG_1626

En ja hoor ik vind hem  zalig  en zet me deze maand een tweede keer aan de voorkant van het fototoestel (zie mijn eigen challenge deel 1  en  deel 2)

Daarna volgde er nog een jurk versie, deze draag ik ondertussen al twee dagen en  zit zalig.  Een handige jurk zonder veel poespas om even vlug aan te trekken tussendoor. Snel gemaakt en toch leuk.

Het patroon kan gemaakt worden in tricot of in katoen. Het patroon is een off shoulder patroon maar  je kan er ook een gewone versie van kan maken (Ik zie mezelf niet zo als een blote schouder madam dus maakte ik een gewone versie). Er is een korte en lange mouw voorzien en een korte en lange rok.

18118410_10213035907392304_5341858422732916102_n

Een handig patroontje met meerdere opties, ik ben er tevreden over.

4 gedachtes over “Off shoulder romper of blote schouder jumpsuit, maal 2

  1. stokstaartjedoethetzo zegt:

    Mia mijn dochter kan nog in de kindermaat, maar de volwassenen maat gaat al vanaf xxs, dus ze overlappen elkaar. als ik één zou kopen zou ik de volwassen maat nemen , dochter past ook al in de kleinste. het patroon is nog in promo tot het einde van de week (dat scheelt wat in prijs). groetjes Anja

    Like

    • lotusvijver zegt:

      Merci voor de ‘verstandige’ tip !
      Straks eens kijken om te bestellen.
      (Internet is momenteel niet stabiel…dus even geduld voor een online betaling)

      Like

  2. lotusvijver zegt:

    Heerlijke moeder-dochterproductie.
    Dat ziet er mij een cool patroontje uit, die romper.
    De rompers staan jullie ook goed !
    seffens eens berekenen of het nog de moeite loont om die te kopen ( maatvoering).
    Grtjs
    Mia

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

