proefversie galajurk

Vandaag onthullen we het patroon waar de galajurk van dochter meegemaakt is. We doen dit aan de hand van de proef versie. Voor de definitieve moeten jullie nog enkele dagen wachten, we willen eerst nog enkele mooie foto’s maken hier mee.

IMG_2522

Op voorhand al sorry voor de overload aan foto’s, maar waar het hart van overloopt.  Als mama ben je altijd trots op je kids, denk ik.  Onze dochter heeft zich zo hard ingezet voor haar studies en is dit jaar zo gegroeid (letterlijk maar vooral figuurlijk) dat ik alleen maar blij kan zijn dat ik haar mama mag zijn.

 

En als dochterlief dan met de vraag komt of ik haar galajurk wil maken voor het afzwaaifeest van haar school … dan kan je toch alleen maar glunderen en met trots naar haar kijken als ze rond danst voor de foto’s.

We kregen een hele hoop ideeën van verschillende mensen voor haar galajurk, waaruit dochter al een eerste selectie maakte. Deze vind je hier. Met  deze selectie ging dochter aan de slag … geen makkelijke opdracht voor dochter, een weegschaal zijnde (en een mama die dat dan ook nog is …)  Na wat wikken en wegen koos ze voor New Look twee 6388.

Een patroon dat we eerder al eens hadden doorgekregen en nu opnieuw. Het is nog maar sinds kort dat dochter durft kiezen voor jurken met een speciaal rugje en vooral de tulle rok aan dit patroon vind ze super mooi en feestelijk.

Ik bestelde het patroon  bij naaipatronen.nl (super vlotte service en groot aanbod). Terwijl we wachten op het patroon ging dochter nadenken over de kleuren die ze wou.

newlook-girls-pattern-6388-AV1C

We besloten  eerst een proefversie te maken zonder tulle bovenrok,  een gewone rechttoe – rechtaan versie om te kijken of de maat goed zat.

Dochter koos een stofje in huis van katoen, super mooi maar als je het knipt wordt je er letterlijk hight van. Gelukkig valt het goed mee als ze het draagt.

 

De jurk zit goed mits enkele aanpassingen; volgens de maten had ze een 12jaar bovenaan, een 16 op de taille en een 14 op de heupen …

Ik nam een 14 jaar als basis versmalde het een beetje bovenaan en ging bij haar taille naar een 16j en dan terug naar maat 14j. De maat 16j bleek te groot, op haar taille zwom ze in de jurk. … dus namen we de extra cm’s er maar af. bovenaan bleek een 12j wel mooi te kloppen.

IMG_2498

De rok, zelfs zonder de boven rokken valt en zwiert zalig

En ja natuurlijk … het rugdeel van dit patroon spreekt gewoon voor zich een v -uitsnijding met een mooi satijnen striklint.

En zelfs de jeansvest past er op … en maakt dit prachtige meisjesjurkje ook een beetje stoer

IMG_2428

30 mensen waagden een gokje en de reacties waren leuk en verscheiden … zij gaan vanavond in een potje waar dochter dan een naam zal uittrekken (haar hand is toch nog een onschuldige hand denk ik op 13j). De winnaar wordt woensdag bekend gemaakt in de blog over de definitieve versie van deze jurk. Duimen maar voor de deelnemers en bedankt voor jullie reacties.

 

 

9 gedachtes over “proefversie galajurk

  1. Iris zegt:

    Woehoe! Een juiste gok. Ik zag op een foto een klein stukje van een rood lint op de rug en dat deed mij dan denken aan het New Look patroon. Super mooi, ook de stofkeuze van de proefjurk en mooi in combinatie met dat rood.
    Ik maakte ook een paar jaar geleden zo’n jurkje met uitsnijding en strik voor mijn jongste dochter , het was wel een A-lijntje. Maar ik moet zeggen, met die wijde rok onderaan is het waarschijnlijk makkelijker om inkijk op de rug te vermijden.
    Benieuw naar de foto’s van de definitieve versie.

    Like

  2. stokstaartjedoethetzo zegt:

    Ja jij was één van de aanbrengers deze keer … en hij een tijdje eerder ook al eens in onze verzameling. Maar tot nu wou dochter hem niet (ze wou geen speciale rugjes hé) … en nu plots wel (ze veranderen nogal eens van idee dat weten we ook) … misschien spreekt de definitieve versie jou kleindochter ook aan (en kan je nog eens met het patroon aan de slag).

    Liked by 1 persoon

  3. lotusvijver zegt:

    Toch nog een beetje verrast door de keuze ( al was ik waarschijnlijk één van de aanbrengers van het patroon).
    Je naaide een leuke proefversie.
    Ik ben heel erg benieuwd naar de échte galajurk. Naar de tint…de stof…of je gemakkelijk aan de juiste tule kon geraken….enz….
    En misschien kan jullie galajurk onze jongedame overtuigen om opnieuw voor dit patroon te kiezen.
    Ze schoof het recent terzijde; terwijl ze het een half jaar geleden de max vond en ik het patroon dus kocht.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

