Donkeys and a candy dress

De candy dress  van LMV … ze was hier al duizend maal gepasseerd en steeds hadden we er allebei (dochter en ik) onze twijfels over.

Het patroon werd dus niet aangekocht (het stond in het enige boekje van lmv dat ik mis in mijn collectie). Telkens als we er één zagen passeren twijfelde we weer. Soms was het een ‘ja’ maar vaak was het ook een duidelijke ‘neen’

Begin juni was er in huis van katoen een workshop ‘de candy jurk’  … ik had wel zin om nog eens een workshop te volgen,  gewoon omdat ik nog eens wou naaien tussen een hoop andere naaisters en niet alleen in mijn bureau.

Dus toonde ik de jurk nog een keer  aan dochterlief … ja , neen, misschien, zullen we samen een stofje gaan kiezen.

IMG_2192

Dochter ging akkoord maar had 3 opmerkingen:

de naden moesten wel mooier afgewerkt zijn dan in het voorbeeld van LMV

de rok moest langer

ze graag ook wat breder om makkelijker met de fiets te rijden.

De workshop in Huis van katoen was gezellig. Een leuke groep dames die een candy jurk kwamen maken voor dochter, kleindochter of nichtje … en ik was deze keer eens niet de enige die een groter maatje maakte (ook leuk).

De jurk, ja die had ik alleen thuis ook kunnen maken, maar dat wist ik op voorhand wel.

Maar de gezelligheid, de babbel momentjes, het samen bezig zijn, de duidelijke uitleg van Marlies van Huis van katoen, de gastvrijheid … ja dat maakt een workshop volgen toch weer net iets meer.

Rond 22u ging ik naar buiten met een mooi afgewerkte jurk.

IMG_6055

Ik vertrok van maat 158, de rok maakte ik 5 cm langer dan maat 176 en tekende deze schuiner naar beneden toe.

Voor de jurk koos dochter een stevig tricot stofje van Lillestoff die ik vorig jaar bij Cas en Nina had gekocht en nog geen bestemming had gekregen (check weer een stofje gebruikt) en de zakjes maakte in in een contrasterende jersey tricot van Huis van katoen.

IMG_2141

Die contrasterende stof was dunner dan de andere, daar had ik niet opgelet toen ik het aankocht (vooral de kleur was belangrijk) … aan de afwerking van het zakje is dat wat zichtbaar, maar als dochter het draagt valt het gelukkig niet op.

IMG_2084

Dochter is blij met haar jurk … ze sprong een gat in de lucht omdat hij zo goed zat .. tijdens onze fotoshoot – wandeltocht naar de ezels voor hun portie Candy (knuffels) …

 

IMG_2228

 

 

 

 

 

 

 

2 gedachtes over “Donkeys and a candy dress

Geef een reactie

